Sabtu, 24 September 2016

Resep Ikan Tongkol Rica-Rica

Agar anak-anak ikan perasa rica-rica, kita boleh menggunakan pelbagai jenis ikan. Biasanya, ikan paling luas digunakan adalah tuna, ikan kembung atau ikan tuna pun. Kita juga boleh melakukan percubaan dengan menggunakan ikan air tawar, Semua bergantung kepada rasa kerana negara Resep Ikan Tongkol Rica-Rica kita kaya dengan sumber asli biodiversiti terutamanya hasil sektor. Menjadikan ikan goreng rempah rica-rica ini tidak sukar, selagi kita tahu resipi dan cara-cara membuat dengan betul supaya ia membawa rasa yang sesuai dengan citarasa anda.

Bahan-bahan berikut dan rempah-ratus yang kami perlu bersedia untuk membuat anak-anak ikan yang yang perasa rica-rica. Pada dasarnya, ikan goreng resipi rica-rica tidak mempunyai bahan yang pasti. Kita boleh menggunakan pelbagai jenis ikan yang terdiri daripada ikan laut atau ikan air tawar. Ciri-ciri masakan ini terletak di bahan perasa yang digunakan dan bagaimana disampaikan. Dan sesiapa sahaja boleh membuatnya sendiri di rumah dengan mudah dan mendapat kelazatan masakan Manado tidak kurang dari menu restoran.

Bahan membuat ikan tongkol rica rica
- 1 keranjang tongkol pindang isi 2
- 5 siung bawang merah
- 2 buah tomat sedang
- 10 biji cabe rawit
- garam secukupnya
- gula secukupnya

Bagaimana untuk membuat Goreng ikan rica-rica adalah tidak sukar bukan? Goreng ikan resipi rica-rica mempunyai rasa pedas yang dominan, di samping itu terdapat juga perisa yang menyelerakan. Sebenarnya kita boleh hanya meletakkan perasa di rica rica ikan – tanpa perlu Resep Ikan Tongkol Rica-Rica memasak ikan kembali bersama-sama dengan bahan perasa. Tetapi rasanya kurang pol, dengan masak kembali anak-anak ikan bersama-sama dengan rempah-ratus, maka diperoleh rasa menjadi lebih kuat. Lebih rempah untuk masukkan ke dalam ikan dan pasti terasa lebih memaksa.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar